<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Apologeții morții</title>
		<description>Comentarii legate de Apologeții morții</description>
		<link>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html</link>
		<lastBuildDate>Mon, 18 May 2026 04:48:46 +0200</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="http://www.karamazov.ro/index.php/component/jcomments/feed/com_content/500/10.html" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>Nicolae a scris:</title>
			<link>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1236</link>
			<description><![CDATA[Ortodox=nu poti lasa o multime sa moara,de dragul superstitiilor.Mai mult,ortodocsii isi repudiaza trupul.Dpdv economic,daca din transplant ies bani,de ce nu.Dpdv juridic,corpul dupa moarte nu mai apartine nimanui; nici rudelor,si da,in credinta crestina dupa moarte,nu mai exista nimic.Sa nu uitam motivul biblic ce l-a inspirat pe Rubliev,Dumneze u insusi (Sf Treime) venind pe Pamant,...i s-a facut foame.Pur pamantenesc.Exista varianta incinerarii (francezii o practica). PS"formatia mea ma obliga sa cred ca nu (exista viata de dupa moarte),dar si asa, nu sunt sigur "chiar dacă persoana este arsa, moleculele rămân aceleași, atomii rămân aceiași. Poate că este chiar o plantă" discutia era dupa moartea sotiei lui H. Schmidt (Hanelore / Locki Schmidt).]]></description>
			<dc:creator>Nicolae</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 18 Jan 2017 17:07:21 +0200</pubDate>
			<guid>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1236</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Mihai a scris:</title>
			<link>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1234</link>
			<description><![CDATA[@Alex: Vezi Sf Grigorie de Nyssa, "Despre suflet si inviere". Cam pe la sfarsitul tratatului sunt puse exact intrebarile pe care le-ai pus si tu mai sus pentru a se elucida perspectiva crestina.]]></description>
			<dc:creator>Mihai</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 18 Jan 2017 09:21:51 +0200</pubDate>
			<guid>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1234</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Alex a scris:</title>
			<link>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1233</link>
			<description><![CDATA[”În tradiția creștină, după moarte, chiar dacă sufletul se desparte de corp, la înviere, oamenii vor învia și cu trupurile lor (...) iar fiecare om are corpul său personal, nu unul de împrumut sau unul surogat.” Ce se intampla cu cei al caror corp e in stare avansata de descompunere sau cu cei care sunt demult schelete? Dar cei cremati? Corpul se va regenera? Daca da se va regenera la varsta la care a decedat persoana? M-ar ajuta mult niste clarificari in privinta asta.]]></description>
			<dc:creator>Alex</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 17 Jan 2017 21:37:13 +0200</pubDate>
			<guid>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1233</guid>
		</item>
		<item>
			<title>ninelg a scris:</title>
			<link>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1230</link>
			<description><![CDATA[@Mihai, Nu cred ca pierde ceva un argument daca este reformulat inclusiv in termenii unei paradigme opuse. Cu alte cuvinte, recursul la o argumentatie libertariana (moderna) este gandit sa arate ca nici pe presupozitii contemporante chestiunea transplantului nu tine. Apoi, argumentul la proprietate, by and large, este folosit si de Aristotel fiind de altfel in esenta un argument din perspectiva antropologica.]]></description>
			<dc:creator>ninelg</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 16 Jan 2017 11:25:40 +0200</pubDate>
			<guid>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1230</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Mihai a scris:</title>
			<link>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1229</link>
			<description><![CDATA["În altă ordine de idei, chiar dacă lăsăm deoparte argumentația libertariană cu privire la proprietatea asupra corpului[..]" Este, cred eu, bine sa lasam la o parte aceasta argumentatie pentru ca ma tem ca aducerea ei in discutie ar inseamna abordarea luptei pe "teritoriu inamic" sub conditiile impuse de partea adversa. Tocmai asta e problema. Ambele parti privesc corpul ca pe o "proprietate", un obiect de care se dispune dupa bunul plac. Singurul lucru asupra caruia nu ajung la o intelegere este cine ar trebui sa dispuna asupra acestui obiect, al cui ar trebui sa fie bunul plac. Mi se pare ca incercati mult prea tare sa impacati viziunea traditionala cu libertarianismu l. Imi pare imposibil acest lucru, tinand cont ca ultima este in esenta o ideologie profund modernista din multe puncte de vedere. Cred ca tensiunea dintre cele doua puncte de vedere se vede in multe articole pe acest site.]]></description>
			<dc:creator>Mihai</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 13 Jan 2017 16:32:43 +0200</pubDate>
			<guid>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1229</guid>
		</item>
		<item>
			<title>ninelg a scris:</title>
			<link>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1228</link>
			<description><![CDATA[@claudiaT Multumesc frumos pentru lamurire! Schimba un pic datele problemei si o sa adaug precizarea dumneavoasta, dar cred ca esenta argumentului francez nu se schimba. Ca optiune prestabilita ramane translplantul de organe, daca cineva nu se pronunta oral sau in scris impotriva]]></description>
			<dc:creator>ninelg</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 12 Jan 2017 18:07:01 +0200</pubDate>
			<guid>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1228</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Claudia T. a scris:</title>
			<link>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1227</link>
			<description><![CDATA[Desi sunt de acord cu ideea de fond, nu este foarte exact ceea ce spuneti. Nu este obligatoriu ca refuzul sa fie in scris, ci poate fi exprimat si oral familiei (in timpul vietii, bineinteles). https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F183 "Cependant la recherche d'informations permettant d'apprécier et de respecter la position du défunt au sujet d'un éventuel refus est obligatoire. Les indices d'un éventuel désaccord ou réticences du défunt peuvent être révélés par : -le recueil du témoignage oral d'un proche ; -la trace manuscrite d'un refus ou d'une restriction (accord limité à un ou certains organes particuliers) ; -l'enregistrement, par personne décédée, au registre national des refus de dons d'organes ; -ou la carte de donneur d'organes de la personne décédée si elle en possède une."]]></description>
			<dc:creator>Claudia T.</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 12 Jan 2017 17:56:11 +0200</pubDate>
			<guid>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1227</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Claudia T. a scris:</title>
			<link>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1226</link>
			<description><![CDATA[Desi sunt de acord cu ideea de fond, nu este foarte exact ceea ce spuneti. Nu este obligatoriu ca refuzul sa fie in scris, ci poate fi exprimat si oral familiei (in timpul vietii, bineinteles). https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F183 "Cependant la recherche d'informations permettant d'apprécier et de respecter la position du défunt au sujet d'un éventuel refus est obligatoire. Les indices d'un éventuel désaccord ou réticences du défunt peuvent être révélés par : -le recueil du témoignage oral d'un proche ; -la trace manuscrite d'un refus ou d'une restriction (accord limité à un ou certains organes particuliers) ; -l'enregistrement, par personne décédée, au registre national des refus de dons d'organes ; -ou la carte de donneur d'organes de la personne décédée si elle en possède une."]]></description>
			<dc:creator>Claudia T.</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 12 Jan 2017 17:56:11 +0200</pubDate>
			<guid>http://www.karamazov.ro/index.php/religie/500-apologeii-morii.html#comment-1226</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
