Curs de Supraviețuire Ortodoxă

curs

Blogroll

Despre democratie in Romania PDF Imprimare Email
Polemici
Scris de Florin Rusu   
Luni, 10 Decembrie 2012 10:10

Intelectualii romani (sustinuti de cohortele de postaci) nu inceteaza sa ma surprinda. Vorbesc de fraudarea alegerilor in ziua votului cu o naturalete care ascunde fie ignoranta, fie manipulare, fie pur si simplu prostie. Cu cateva exceptii, in Romania voturile nu se mai cumpara in ziua alegerilor din urma cu cel putin 2 cicluri electorale. Electoratul captiv al tuturor partidelor este "recompensat" de acestea de-a lungul intregului ciclu, nu doar intr-o zi, asa cum se intampla si in celelalte "democratii" model. In plus, si in Romania au aparut antreprenorii de voturi, care creeaza pur si simplu oferta. Ei tintesc cu cinism grupurile care se remarca prin absenteism (tinerii de ex) sau care pot crea o "efuziune sentimentala" in randul unor comunitati (persoanele cu handicat de ex) si pe care, cu rabdare, in cativa ani buni le transforma intr-un corp electoral pe care-l vand cererii (partidelor politice) cu o mai mare dare de mana sau cu mai multe sanse sa preia puterea si sa se revanseze. Asa functioneaza democratia in Romania si, chiar daca nu vor s-o recunoasca respectivii intelectuali, oriunde.

Am cunoscut un astfel de antreprenor. Potrivit propriilor spuse, el controleaza cateva mii de voturi si influenteaza alte cateva zeci de mii intr-un colegiu important dintr-un sector al capitalei. Prima mea reactie a fost una plina de scepticism. Dupa ce mi-a explicat intreaga structura a afacerii insa am inceput sa-l cred. Interesant este ca antreprenorul respectiv nu concureaza cu partidele pentru electorat. Nucleul dur al votantilor partidelor (probabil undeva intre 10 si 15% din totalul populatiei cu drept de vot) nu-l intereseaza. Cum nu-l intereseaza nici votantii care nu fac parte din nucleul dur, dar care se prezinta cu ”religiozitate” la vot dintr-un motiv identitar. Ei vor sa-si indeplineasca ”datoria civica” si au nevoie de exprimarea votului pentru a-si exprima identitatea. Chiar daca aceasta se va schimba de la ciclu electoral la altul. Probabil ca acestia sunt tot undeva intre 10 si 15% din populatia cu drept de vot. Ținta sa sunt persoanele care nu se prezinta in mod normal la vot sau care, in cazul in care ar vota, nu acorda foarte multa importanta cu cine voteaza. Tinerii sunt primii pe lista. De aceea in ultimii 8 ani, antreprenorul nostru a organizat campionate de fotbal pe cartiere, pe terenuri sintetice, cu premii cuprinse intre 3.000 si 1.000 de euro. Tinerii liceeni si absolventi de liceu au ocazia sa joace fotbal gratis, avand si posibilitatea de a castiga o suma frumusica de bani. Interesant este ca prin acest procedeu liderii grupurilor se selecteaza natural. Cei care sunt in stare sa stranga o echipa care sa participe la competitie, pot fi utilizati si pentru mobilizarea la vot. Antreprenorul respectiv pastreaza o relatie stransa cu liderii echipelor, le stie datele de nastere pentru a le trimite cadouri si eventual pentru a le organiza o mica petrecere la restaurantul pe care il detine. Sumele platite pentru voturi sunt achitate acestora, iar ei la randul lor isi recompenseaza membrii cu ce sume doresc. Se construieste un sistem piramidal, descentralizat, iar controlarea voturilor acestuia se face cu intermediul unor pixuri cu camere, care, in plus fata de telefoanele mobile, contin si un soft care sa sintetizeze informatiile si care sa le rimita rapid catre serverele prezente in sediile principalelor partide. PDL se pare ca este cel mai dotat partid din acest punct de vedere, cu un pix la maxim zece votanti ”cumparati”. Antreprenorul nostru este mai modest, avant un pix la 5-6 capitani de echipe. De aceea este importanta organizarea in ziua votului. Echipele trebuie sa voteze pe rand.

O mare problema este insa aceea ca, desi au calitati de lideri, capitanii nu pot face foarte mult in ceea ce priveste votul familiei, mai ales daca membrii acesteia s-au talibanizat in ultimii 23 de ani. De aceea, antreprenorul respectiv curteaza segmente ale populatiei care pot influenta emotional comunitatile din care fac parte. A face constant ceva bun pentru persoanele cu handicat, de exemplu, iti asigura nu numai votul acestora, ci si al familiilor sau al vecinilor lor. Ani de zile, intreprinzatorul nostru a investit in diferite servici oferite acestor persoane. Are lista completa pe colegiu cu acestea. Mai mult, mi-a povestit cum a reusit sa-l scoata parlamentar pe un candidat cvasi-necunoscut in colegiu, pe care l-a ”pus” in ghips si l-a plimbat pe intreaga campanie electoral prin cartiere intr-un scaun cu rotile.

Cel mai important este, pentru antreprenorul nostru, mobilitatea acestui corp electoral, pentru a-l putea vinde celui mai darnic cumparator. Asa se face ca la alegerile din 2008, voturile pe care el le controleaza au fost achizitionate de democrati-liberali, la europarlamentare, de un alt partid, iar la actualele alegeri de un al treilea. Si au fost decisive de fiecare data in colegiul respectiv!

Share/Save/Bookmark
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Joomla 1.5 templates free, site hosting business.

Caută

Recomandam

Banner

Recomandam

Banner

Recomandam

Banner

Recomandam

Banner