Blogroll
- Interview 1877 – The Age of Neurowarfare with Stavroula Pabst
- The Other Child
- Eva Evans Died At 29, But Not "Suddenly."
- "To Not Deal With Trauma Is To Be At War With Yourself. To Hide Deep Pain Takes An Enormous Amount Of Energy." Tim Fletcher
- Zoom Gathering Today At 2 pm EDT
- This Is What The Globalists REALLY Fear
- Saturday Night Film: John Lennon
- Sunday of St. Mary of Egypt
- The Fifth Sunday: St. Mary of Egypt
- Fifth Sunday of Lent
- Next Zoom?
- Dr. William Pepper on the Assassination of Martin Luther King (2018)
- On Humility
- The Tragedy of Man
- Guest Post: ‘Prophecy Of A Theban Princess: A Review of FOR A RADICAL LIFE by Daria Dugina’
- Ammiel Alcalay's New Essay In Middle East Eye
- The Akathist Hymn
- Interview 1876 – Iran Strikes, WHO Protests, German 4/20 (NWNW 551)
- Suing the Tyrants – #SolutionsWatch
- Offsite Post: ‘The Orthodox Bishops in the United States Act Culturally Illiterate’
- Interview 1875 – James Corbett Breaks The Spell of the Global Conspiracy
- Offsite Post: ‘The Right Foundation’
- CHD Wins in Los Angeles ‘Smart City’ Public Records Case, Gaining Access to Thousands of Withheld Documents Regarding Rollout of Artificial Intelligence
- Offsite Post: ‘The Power of Women’
- ‘Alleluia’: Exploring the Depth of the Shortest Doxology
- Offsite Post: ‘German Greatness’
- Judge Rules in Historic CHD Lawsuit Challenging Fast-tracking of Wireless Infrastructure in Los Angeles
- CHD Supports the Motion Against U.S. Department of Health and Human Services Alleging Fraud in Omnibus Autism Proceeding
- Offsite Post: ‘Will America Complete Its Revolution?’
- Exploring the Lenten Triodion: A Journey through Penitence and Joy
- CHD to Host ‘The Rally to Reclaim Free Speech’ as SCOTUS Hears Landmark Censorship Case Murthy v. Missouri
- CHD to Host ‘The Rally to Reclaim Free Speech’ as SCOTUS Hears Landmark Censorship Case Murthy v. Missouri
- From Aristocrat to Ascetic: The Disguised Path of Saint Anastasia
- Autobiography of Alexandros Papadiamantis
- Exploring the Essence of Praising God
- Navigating the Path to Confession after Grave Sins
- Miraculous Encounters: The Power of Saintly Relics
- A hindu convert to Orthodoxy
- Un hindus convertit la Ortodoxie
- Alexandros Papadiamantis Resource Page
- How Great Spiritual Figures of Greece Helped Form the Renowned Conductor Dimitri Mitropoulos
- Artificial Intelligence as Artificial Brilliance (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- How to fight any passion
- Pr. Serghei Baranov – Cum să te lupți împotriva oricărei patimi
- The Catacomb Church (1991)
- Movie: "Men of Anjolos" (1997) - An Islamic Movie on the Life of the Seven Youths of Ephesus
- The story of a repentant Sergian Priest!
- A brutal crush and a dark Ecclesiastical secret!
- Tortured for Orthodoxy: concerning Mother Joanna (†1998)
- The Bitten Apple of Apple Inc. (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- 41 Testimonies: on Sergianism and the "ecclesial" status of the Soviet Church
- Hymn of love
- Imnul iubirii
- The Eternal Day
- Follow Me
- I will give you rest
- Single Mind, Simple Life – Gospel for the Third Sunday of Matthew
- Save your soul with fear of God
- Enduring skillfully
- Orthodoxy is unique
Cele mai citite
- Să învățăm să iubim
- Clark Carlton: Modernity considers sub-natural existence the sumit of human progress
- Dostoevsky for Parents and Children: (IV) Merchant Skotoboinikov's Story
- O mica problema de retorica
- 101 carti de necitit intr-o viata
- O stire: moartea presei.
- Totalitarism homosexual
- Alternativa Nicusor Dan. Nula
- Cu ochii larg închiși
- Evolutionism pe intelesul tuturor
Exerciții dialectice |
Polemici |
Scris de Ninel Ganea |
Miercuri, 13 Iulie 2016 00:02 |
Pentru orice rău existent, oricât de enervant sau insuportabil, se poate găsi cu ușurințăt la îndemână un rău și mai și. De altfel, cam asta este strategia generală de a conduce lumea în ultimii ani: se inventează ori se amplifică o problemă, se vine cu o soluție dezastruoasă, după care rezultatele catastrofale, previzibile de altfel, decurg de la sine, spre satisfacția disimulată a eternilor păpușari. Nu e nevoie să ne gândim neapărat la schimbările de regim din Orient unde regimuri despotice au fost înlocuite uneori de guvernări mai dure, alteori de o anarhie demnă de Leviathanul lui Hobbes. Suficient pentru o exemplificare preliminară să luăm cazul legii supermarketurilor și al procentului de produse locale pe care trebuie să le vândă. Pe de altă parte, presupusele efecte benefice ale legii aproape sigur nu vor apărea, doar că vina pentru această stare de lucruri trebuie căutată, de apărătorii “economiei naționale”, în setul de reglementări și subvenții care fac imposibilă dezvoltarea producătorilor locali, favorizează înmulțirea supermarketurilor și duc la desființarea piețelor. Doar că avocații economiei locale nu văd aproape niciodată legătura dintre reglementările pe care le susțin și marile corporații pe care le blamează (pe bună dreptate, de cele mai multe ori). În acest sens, un alt exemplu local foarte ilustrativ îl reprezintă includerea unor monumente, zone naturale și urbane în patrimoniul UNESCO. Oamenii naivi speră că vor reuși să salveze ceva din mâna mafiilor locale prin transferul către mafiile internaționale. Speranță deșartă câtă vreme mafiile internaționale se ocupă în special de distrugerea sistematică a educației, singurul patrimoniu care le face inteligibile și posibile pe toate celelalte. Dar asta nu îi împiedică pe toți eroii zilei, care se opun marilor companii, să ceară îndurare tocmai de la supercreațiile globalismului. Pentru cei de-a dreapta, rămâne veșnica utopie iluministă a unei lumi fără bariere culturale sau naționale în care fiecare om va putea interacționa liber cu semenii săi spre maximizarea interesului general sau a diviziunii muncii. La stânga, avem de-a face cu o avalanșă de promisiuni irezistibile, desprinse din aceeași agendă a Enciclopediei. Rezolvarea sărăciei locale și globale prin transferul de fonduri, jupuirea corporațiilor, majorarea salariului minim, impozite mai mari pentru bogați, etc, etc. Apoi, salvarea pădurilor tropicale și stoparea încălzirii globale prin depopulare și dezindustrializare. Apoi, oprirea discriminării între rase, între naționalități, între sexe, între oameni și animale șamd. Egalitate în tot și în toate. La centru, în absența unui discernământ bazat pe tradiție, nu mai rămâne decât moderație aritmetică între două limite din ce în ce mai absurde rezolvate apologetic prin sintagma: “adevărul e undeva la mijloc”. Așa că establishmentul hrănește pe toată lumea și își propune să găsească un loc sub umbrela sa generoasă financiar chiar și celor mai puternice voci antisistem, după cum o dovedesc numeroase exemple. Însă oricăt ar părea de necredibil scenariul, deși nu este, finanțarea modelului stânga-dreapta prin hrănirea conflictelor înseamnă ocuparea spațiului public prin conflicte factice care avansează de fapt agenda unei ordini unice. Presupozițiile taberelor aflate în dezbaterea publică modernă sunt aproape întotdeauna identice, iar introducerea unui nou context retoric reprezintă o muncă cvasiimposibilă în absența scoaterii educației de sub tutela statului. Însă chiar și acest deziderat minim dar indispensabil pentru salvarea civilizației depinde de alți invarianți. Lepădarea de sine, de pildă, reprezintă doar unul dintre ingredientele necesare pentru a demantela utopia postmodernă. Dar cel ajuns la lepădarea de sine realizează, mai devrem sau mai târziu, că lumea asta nu îi mai e chiar atât de aproape cum îi era odată. Așa că nu e de mirare că, în final, ajunge să-i dea dreptate istoricului care afirmă că toate civilizația nu e decât o consecință colaterală a încercării de a dobândi viața de apoi. |