Blogroll
- Artist Has Lived In Stanley Park In Vancouver For 30 Years
- How to Defeat A Gatekeeper – #SolutionsWatch
- Leben im Shtejtl
- Eva Evans' Cause Of Death
- “May my Prayer be Set before You…” Exploring a Lenten Chant
- 2024 Secret Angel Christmas Charity Campaign Results
- Offsite Post: ‘Whither St. Andrew’s Day in Dixie?’
- Interview 1877 – The Age of Neurowarfare with Stavroula Pabst
- The Other Child
- Eva Evans Died At 29, But Not "Suddenly."
- "To Not Deal With Trauma Is To Be At War With Yourself. To Hide Deep Pain Takes An Enormous Amount Of Energy." Tim Fletcher
- Zoom Gathering Today At 2 pm EDT
- This Is What The Globalists REALLY Fear
- Sunday of St. Mary of Egypt
- The Fifth Sunday: St. Mary of Egypt
- Fifth Sunday of Lent
- Dr. William Pepper on the Assassination of Martin Luther King (2018)
- On Humility
- The Tragedy of Man
- Guest Post: ‘Prophecy Of A Theban Princess: A Review of FOR A RADICAL LIFE by Daria Dugina’
- The Akathist Hymn
- Interview 1876 – Iran Strikes, WHO Protests, German 4/20 (NWNW 551)
- Suing the Tyrants – #SolutionsWatch
- Offsite Post: ‘The Orthodox Bishops in the United States Act Culturally Illiterate’
- Offsite Post: ‘The Right Foundation’
- CHD Wins in Los Angeles ‘Smart City’ Public Records Case, Gaining Access to Thousands of Withheld Documents Regarding Rollout of Artificial Intelligence
- Offsite Post: ‘The Power of Women’
- ‘Alleluia’: Exploring the Depth of the Shortest Doxology
- Offsite Post: ‘German Greatness’
- Judge Rules in Historic CHD Lawsuit Challenging Fast-tracking of Wireless Infrastructure in Los Angeles
- CHD Supports the Motion Against U.S. Department of Health and Human Services Alleging Fraud in Omnibus Autism Proceeding
- Exploring the Lenten Triodion: A Journey through Penitence and Joy
- CHD to Host ‘The Rally to Reclaim Free Speech’ as SCOTUS Hears Landmark Censorship Case Murthy v. Missouri
- CHD to Host ‘The Rally to Reclaim Free Speech’ as SCOTUS Hears Landmark Censorship Case Murthy v. Missouri
- From Aristocrat to Ascetic: The Disguised Path of Saint Anastasia
- Autobiography of Alexandros Papadiamantis
- Exploring the Essence of Praising God
- A hindu convert to Orthodoxy
- Un hindus convertit la Ortodoxie
- Alexandros Papadiamantis Resource Page
- How Great Spiritual Figures of Greece Helped Form the Renowned Conductor Dimitri Mitropoulos
- Artificial Intelligence as Artificial Brilliance (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- How to fight any passion
- Pr. Serghei Baranov – Cum să te lupți împotriva oricărei patimi
- The Catacomb Church (1991)
- Movie: "Men of Anjolos" (1997) - An Islamic Movie on the Life of the Seven Youths of Ephesus
- The story of a repentant Sergian Priest!
- A brutal crush and a dark Ecclesiastical secret!
- Tortured for Orthodoxy: concerning Mother Joanna (†1998)
- The Bitten Apple of Apple Inc. (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- 41 Testimonies: on Sergianism and the "ecclesial" status of the Soviet Church
- Hymn of love
- Imnul iubirii
- The Eternal Day
- Follow Me
- I will give you rest
- Single Mind, Simple Life – Gospel for the Third Sunday of Matthew
- Save your soul with fear of God
- Enduring skillfully
- Orthodoxy is unique
Cele mai citite
- Să învățăm să iubim
- Clark Carlton: Modernity considers sub-natural existence the sumit of human progress
- Dostoevsky for Parents and Children: (IV) Merchant Skotoboinikov's Story
- O mica problema de retorica
- 101 carti de necitit intr-o viata
- O stire: moartea presei.
- Totalitarism homosexual
- Alternativa Nicusor Dan. Nula
- Cu ochii larg închiși
- Evolutionism pe intelesul tuturor
Semănătorul |
Religie |
Scris de Arhiep. Andrei Rimarenko |
Luni, 22 Octombrie 2018 11:32 |
Frați și surori! Știți că există o lege psihologică după care dorința și sentimentul se aprind sub influența gândului? Iar din dorință se nașe fapta. Această lege a fost descoperită în primele secole de Părinții Bisericii, iar de atunci a intrat în viața lumească. În orice domeniu al vieții, nu există măcar o faptă care să nu fi pornit din sentiment și din dorință. Iar, la rândul lor, sentimentul și dorința sunt aprinse de gând. La fel cum orice substanță inflamabilă ia foc dacă, pentru un timp suficient, ții deasupra ei o sticlă prin care trec razele soarelui, la fel și aici: gând – sentiment – faptă. Ambele citiri pentru această duminică, atât Apostolul cât și Evanghelia, sunt într-un fel minunat legate de această lege. Mai mult, fără această lege noi nici nu am putea fi capabili să le înțelegem în toată adâncimea lor. Semănătorul este Domnul, sămânța este Cuvântul Domnului, iar pământul este ascultătorul – voi și inimile voastre. Și această pildă se încheie cu următoarele cuvinte: „Iar cea căzută între spini sunt cei care aud, dar umblând cu grijile şi cu bogăţia şi cu plăcerile vieţii, se înăbuşă şi nu rodesc. Iar cea de pe pământ bun sunt cei care, auzind cuvântul cu inimă curată şi bună, îl păstrează şi rodesc întru răbdare. (Lc. 8, 5-15)” Ceea ce înseamnă următoarele: noi trebuie să primim Cuvântul lui Dumnezeu cu toată ființa noastră, cu toată mintea noastră, cu o inimă bună și curată. Și este imposibil să exprimi această inimă bună și curată în cuvinte mai tari decât cele ale Apostolului Pavel din citirea de azi: „Căci, eu, prin Lege, am murit faţă de Lege, ca să trăiesc lui Dumnezeu. M-am răstignit împreună cu Hristos; şi nu eu mai trăiesc, ci Hristos trăieşte în mine. Şi viaţa de acum, în trup, o trăiesc în credinţa în Fiul lui Dumnezeu, Care m-a iubit şi S-a dat pe Sine însuşi pentru mine.” (Gal. 2:19 - 20) Spre aceasta trebuie să tindem, acesta este scopul vieții noastre. Dar cine dintre noi poate repeta nevinovat aceste cuvinte ale Apostolului: „şi nu eu mai trăiesc, ci Hristos trăieşte în mine”? De ce? Cuvântul lui Dumnezeu este la fel de puternic astăzi ca în zilele în care Mântuitorul Însuși l-a predicat. Și cu toate astea, viețile noastre nu oglindesc Cuvântul Său. Dacă faptele noastre ar fi conforme cu învățătura lui Hristos, atunci lumea întreagă s-ar întoarce la Hristos, deoarece viețile noastre ar fi mai grăitoare și mai puternice decât orice predică. Dar, vai!, ele nu sunt astfel. Faptele noastre nu sunt astfel deoarece sentimentele noastre nu sunt sentimentele lui Hristos. Nu au murit încă pentru lumea aceasta – temporară, zadarnică – pentru a trăi pentru Dumnezeu, după cum spune Apostolul. Iar sentimentele noastre nu sunt astfel pentru că gândurile noastre sunt ocupate cu lucruri inutile. Rar când se îndreaptă spre Hristos, care ne-a iubit și s-a jertfit pentru noi. Nu hoinăresc ele mai adesea pe căile vieții noastre pământești, fără importanță? Nu aduc ele în inimile noastre o pietrificare, absorbite doar de grijile bunăstării noastre temporare și materialiste? Nu sunt ele prinse între dorințele noastre păcătoase, ca sămânța între buruieni? Să ne privim pe noi înșine. Și dacă așa stau lucrurile, să facem o revoluție în noi. Și să începem cu gândurile noastre, deoarece fiecare păcat trece prin gând în sentiment și de acolo în faptă. Ceea ce înseamnă că războiul nostru cu păcatul se duce în principal în minte. Acolo trebuie să-l distrugem. Iar dacă reușim, nu ne va mai atinge nici măcar inima și nu va trece în faptă. Da, dar gândul nostru este deja atins de păcat. Ce-o să facem? Dintr-un gând, ca dintr-o gaură în pământ, apar mereu mici șerpi – gândurile păcătoase – care mușcă și otrăvesc sentimentele noastre. Dar iată ce trebuie să facem: să fugim la Hristos cu pocăință. El este Mântuitorul nostru de păcat. În prima Sa arătare după înviere, El le-a spus ucenicilor Săi: „Şi zicând acestea, a suflat asupra lor şi le-a zis: Luaţi Duh Sfânt; Cărora veţi ierta păcatele, le vor fi iertate şi cărora le veţi ţine, vor fi ţinute.” (Ioan 20:22-23) Să începem cu asta. Să ducem gândurile noastre păcătoase la spovedanie și vom primi iertarea. Iar atunci noi gânduri și noi fapte vor începe. O nouă viață. Atunci vom putea și noi să spunem împreună cu Apostolul: „M-am răstignit împreună cu Hristos; şi nu eu mai trăiesc, ci Hristos trăieşte în mine. Şi viaţa de acum, în trup, o trăiesc în credinţa în Fiul lui Dumnezeu, Care m-a iubit şi S-a dat pe Sine însuşi pentru mine.” Atunci și sămânța, Cuvântul lui Dumnezeu, va cădea pe pământ bun, iar noi vom fi în stare să o păstrăm într-o inimă curată și să aducem cu răbdare rod. Iar în această „păstrare” vom descoperi o nouă viață și o nouă bucurie.
|