Blogroll
- On Humility
- The Tragedy of Man
- Guest Post: ‘Prophecy Of A Theban Princess: A Review of FOR A RADICAL LIFE by Daria Dugina’
- Ammiel Alcalay's New Essay In Middle East Eye
- Submerged But Not Much Longer
- The Akathist Hymn
- On the Presuppositions of our Personal Salvation
- Interview 1876 – Iran Strikes, WHO Protests, German 4/20 (NWNW 551)
- Suing the Tyrants – #SolutionsWatch
- Offsite Post: ‘The Orthodox Bishops in the United States Act Culturally Illiterate’
- Note To Self
- Interview 1875 – James Corbett Breaks The Spell of the Global Conspiracy
- The Secret History of Hamas
- Reiner Fuellmich, In 18 Minute Recording From Prison, Reveals Deep Infiltration, Intelligence Gathering, And Plot; Also Says Covid Empire Of Lies Crumbling
- Folk Music As Anti-Anxiety
- Iran Launches Retaliatory Air Attack On Israel
- The Path of True Christian Life
- The Significance of Fasting in the Struggle against Fallen Spirits
- Echoes of WWI: China, the US, and the Next “Great” War (2017)
- Offsite Post: ‘The Right Foundation’
- Interview 1874 – 6th Time’s The Charm for Zimbabwe’s “New” Currency (NWNW 550)
- CHD Wins in Los Angeles ‘Smart City’ Public Records Case, Gaining Access to Thousands of Withheld Documents Regarding Rollout of Artificial Intelligence
- Offsite Post: ‘The Power of Women’
- ‘Alleluia’: Exploring the Depth of the Shortest Doxology
- Offsite Post: ‘German Greatness’
- Judge Rules in Historic CHD Lawsuit Challenging Fast-tracking of Wireless Infrastructure in Los Angeles
- CHD Supports the Motion Against U.S. Department of Health and Human Services Alleging Fraud in Omnibus Autism Proceeding
- Offsite Post: ‘Will America Complete Its Revolution?’
- Exploring the Lenten Triodion: A Journey through Penitence and Joy
- CHD to Host ‘The Rally to Reclaim Free Speech’ as SCOTUS Hears Landmark Censorship Case Murthy v. Missouri
- CHD to Host ‘The Rally to Reclaim Free Speech’ as SCOTUS Hears Landmark Censorship Case Murthy v. Missouri
- From Aristocrat to Ascetic: The Disguised Path of Saint Anastasia
- Autobiography of Alexandros Papadiamantis
- Exploring the Essence of Praising God
- Brian Hooker to Participate in Senator Ron Johnson’s COVID Response Briefing, ‘What Are They Hiding?’
- Navigating the Path to Confession after Grave Sins
- Miraculous Encounters: The Power of Saintly Relics
- A hindu convert to Orthodoxy
- Un hindus convertit la Ortodoxie
- Alexandros Papadiamantis Resource Page
- How Great Spiritual Figures of Greece Helped Form the Renowned Conductor Dimitri Mitropoulos
- Artificial Intelligence as Artificial Brilliance (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- How to fight any passion
- Pr. Serghei Baranov – Cum să te lupți împotriva oricărei patimi
- The Catacomb Church (1991)
- Movie: "Men of Anjolos" (1997) - An Islamic Movie on the Life of the Seven Youths of Ephesus
- The story of a repentant Sergian Priest!
- A brutal crush and a dark Ecclesiastical secret!
- Tortured for Orthodoxy: concerning Mother Joanna (†1998)
- The Bitten Apple of Apple Inc. (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- 41 Testimonies: on Sergianism and the "ecclesial" status of the Soviet Church
- Hymn of love
- Imnul iubirii
- The Eternal Day
- Follow Me
- I will give you rest
- Single Mind, Simple Life – Gospel for the Third Sunday of Matthew
- Save your soul with fear of God
- Enduring skillfully
- Orthodoxy is unique
Cele mai citite
- Să învățăm să iubim
- Clark Carlton: Modernity considers sub-natural existence the sumit of human progress
- Dostoevsky for Parents and Children: (IV) Merchant Skotoboinikov's Story
- O mica problema de retorica
- 101 carti de necitit intr-o viata
- O stire: moartea presei.
- Totalitarism homosexual
- Alternativa Nicusor Dan. Nula
- Cu ochii larg închiși
- Evolutionism pe intelesul tuturor
Duminica Ortodoxiei |
Religie |
Scris de Arhiep. Andrei Rimarenko |
Luni, 18 Martie 2019 13:09 |
„În vremea aceea a vrut Iisus să plece în Galileea şi a găsit pe Filip. Şi i-a zis Iisus: Urmează-Mi! " (In. 1:43). Astfel începe Sfânta Evanghelie duminica aceasta, amintindu-ne chemarea Sfinților Apostoli. Veacurile au trecut și aceeași chemare se aude și astăzi, dar acum ea ne este adresată nouă direct, „Urmează-Mi!”. Și Îl întrebăm pe Domnul: „unde? ” iar Biserica ne răspunde prin însăși numele acestei duminici „în Ortodoxie!” Însă fiți atenți! La noapte când săptămâna aceasta se încheie și o nouă săptămână din Marele Post începe, Sfânta Biserica va spune pentru înzdrăvenirea noastră: „Cât este de mare mulţimea bunătăţii Tale, Doamne, pe care ai gătit-o celor ce se tem de Tine!” Și nu putem spune că nu am primit aceste daruri. Am primit Taina Mărturisirii, Taina Împărtășaniei – Trupul și Sângele lui Hristos, Pomul Vieții. Da, fără îndoială că le-am primit. Dar avem așezarea minții care este exprimată în a doua parte a rugăciunii: „Mare mulţimea bunătăţii Tale, Doamne, pe care ai gătit-o celor ce se tem de Tine”? Bunătățile au fost date, dar suntem noi aceia care se tem de Dumnezeu? Pentru că frica de Dumnezeu nu este o frică obișnuită, ca în fața cuiva sau a ceva. Nu. Aceasta este frica de a pierde ceea ce Domnul a dat inimii noastre. Și în același timp în care Sfânta Biserică ne spune că am primit Harul și Bunătățile lui Dumnezeu, ne revelează prin citirea din Apostol stările interioare pe care ar trebui să le avem. Acestea sunt stările pe care ar trebui să le aibă cei care au atins tot ceea ce Hristos dă. Știm prin ceea ce au trecut ei: suferințe, bătăi, lanțuri, închisoare; au fost omorâți cu pietre, îmbucățiți, exilați, omorâți cu sabia, au rătăcit prin munți. Aceia pe care lumea întreagă nu îi merita s-au ascuns în văgăuni, în peșteri – au fost credincioși , dar nu au primit ceea ce a fost făgăduit. Și asta pentru că Dumnezeu le-a dat lor ceva mai bun, ceva pe măsura lor (Evrei 11:37-40). Da, după cum vedem, Dumnezeu cheamă: „Urmează-mi! Vă voi da totul” Dar în același timp, ce suferințe, ce chinuri, ce întâmplări groaznice! Uitați-vă împrejurul vostru, pe pereții zugrăviți cu figurile sfinților. Toți sunt acum în lăcașurile cerești, și totuși, toți, fără excepție, au trăit, așa cum fiecare dintre noi trăiește, adică o existență pământească. Priviți! Printre ei erau arhiepiscopi, episcopi, preoți, monahi; erau țărani, nobili, prinți, muncitori de tot felul; erau lucrători, oameni de condiție modestă; unii erau mari învățați, iar alții erau analfabeți. Și toți au trăit pe pământ toate felurile de suferințe, amărăciune și groază. Dar au păstrat ceea ce Biserica a cerut să se păstreze. Când Biserica spune prin cuvintele lui Hristos „Urmează-mi!” ea ne arată calea pe care să mergem: în Ortodoxie. În limba rusă, Ortodoxie înseamnă Cuvântul Drept, acel cuvânt care este adevărat, pe care nu ar trebui să-l trădăm; cuvântul pe care și noi l-am dat și îl dăm în fiecare an. După Nașterea lui Hristos (în Ziua Tăierii Împrejur), când s-a făcut tăierea împrejur a inimii noastre, atunci noi spunem: „Suntem ai lui Hristos, suntem creștini. Voința noastră este Voința Lui. Hristos este Viața noastră. Hristos este Scopul nostru. Hristos este Calea noastră.” Iar această cale ne duce în Biserică. Episcopul (Sfântul – n.trad.) ne arată ce trebuie să facem pentru a merge pe calea Bisericii. S-a adresat turmei sale (acest lucru se întâmpla în anii 70 ai secolului trecut) cu următoarele cuvinte: „Știm ce ne învață tehnologia, ce ne învață mecanica, dreptul și economia. Dar Biserica ne învață despre mișcările inimii noastre. Învățați și păstrați în inima voastră tot ceea ce Sfânta Biserică învață, și primind puterile dumnezeiești prin taine, și întărindu-le prin slujbele sfinte și rugăciunile Bisericii, mergeți neabătuți către poruncile Căii lui Hristos prin sfaturile păstorilor vrednici, și veți ajunge fără greș în Împărăția Cerurilor și veți fi mântuiți.” Și astfel, având zel pentru mântuire, toată atenția noastră trebuie să fie îndreptată către inima noastră, pentru a pune acolo pecetea sentimentelor și dispozițiilor creștine. Episcopul Teofan ne indică cel mai important lucru din inima noastră, dispoziție, acele trăiri care apar în inima noastră din lucrurile exterioare. Avem nevoie de ele, însă doar în măsura în care poartă cu ele duhul care le înduhovnicește. Iar viața socială va deveni o viață adevărată doar dacă relațiile sociale vor avea parte de duh, adică de inimă, de inima unui creștin autentic. Iar viața de familie va fi o viață de familie adevărată doar dacă în toate rânduielile vieții temporare externe aducem acele relații ale inimii pe care Dumnezeu ni le dă în Fericirile Sale: sărăcia duhului, milostivenia, pacea – din acestea va răsări viața de familie adevărată. Iar din această cale, și doar din această cale, în toate fazele etapele sale, va veni Triumful Ortodoxiei. |